Direktlänk till inlägg 17 februari 2018

Badglädje

Av Helene Hulten - 17 februari 2018 19:32

Leopold har varje tisdag badat med skolan. Sedan en månad tillbaka får han inte längre göra det. Detta pga att det varit nära med olyckor. Trots att han har tredubbla skydd i form av badblöja, ytterbyxa och badbyxor. Om vattnet blir förorenat måste de tömma hela bassängen. En kostsam och jobbig historia. Jag förstår faktiskt assistentens argument. Men det gör ändå ont.
Som mamma vill jag att han ska få vara med. Dessutom älskar han att vara i det varma 38 gradiga vattnet. Kroppen slappnar av och han kan röra sig obehindrat. En frihet!

Jag pratade med mentorn om att ersätta badhuset med likvärdig aktivitet. Och de beställde ett sittbadkar i plast. Då han älskar det köpte vi ett likadant till hemmet.

Jag är tacksam för bra återkoppling från skolan. Att de verkligen ansträngde sig för att Leopold ska ha det bra. Nu tvättar han håret i skolan varje fredag också :)

Leopold mår mycket bättre nu. Lugn och harmonisk.

Bild från mentorn.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene Hulten - 1 januari 2018 18:18

Jag skriver mer sällan i bloggen. Har inte haft ork. Har ibland tankar om att ingen vill läsa. Vem bryr sig liksom? Var i december med i en enkät som Autismförbundet skickade ut. Den handlade om föräldraskapet. Det fanns frågor om stresshantering. ...

Av Helene Hulten - 22 november 2017 16:16


Leopold har fortfarande blöja dygnet runt. Vi får recept via barnhabiliteringen och sedan beställer vi genom Region Skånes hjälpmedelscentral. Schenker kör sedan ut vår beställning. Leopold väger 50 kg och måste därför ha Liberos största storlek,sk...

Av Helene Hulten - 26 oktober 2017 06:50


Ni som följt min blogg Prins Leopold vet att vi haft problem med skoltaxi förut. Nu har det varit bra en lång period. Men nu är det igång igen. Då Leopold inte mår bra, är stressad, orolig så kniper han. Han gör det även om han vill förmedla sig me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards