Direktlänk till inlägg 26 oktober 2017

Skoltaxi del 3..

Av Helene Hulten - 26 oktober 2017 06:50

Ni som följt min blogg Prins Leopold vet att vi haft problem med skoltaxi förut. Nu har det varit bra en lång period. Men nu är det igång igen.
Då Leopold inte mår bra, är stressad, orolig så kniper han. Han gör det även om han vill förmedla sig men inte får gehör.
Under en månads tid har vi haft en chaufför som klagat på att sonen kniper honom.
Jag har förklarat för honom att Leopold inte har något talat språk och uppenbarligen vill något. Jag har också sagt att vi som föräldrar inte är med i taxin och har därför ingen möjlighet att påverka vad som sker då.
Chauffören är irriterad i sin framtoning. Lite nedlåtande då jag berättade om hans handikapp.
Igår då Leopold kom hem efter korttidsvistelsen läste jag i kontaktboken att chauffören beklagat sig för personalen där. Att han inte längre vill vara ensam med min son i taxin.
Det väcker många olika känslor i mig.
Mest oro och ångest men också ilska.
Det är enbart denna chaufför som beklagat sig för oss. Leopold känner av hans irritation och vi vet inte om han blivit arg på honom då de varit ensamma i taxin.
Idag ska jag ringa ansvarig för skoltaxi.
Jag har problemlösningar. Minibuss istället för personbil (då kommer han inte åt chauffören) samt byte av chaufför då han uppenbarligen inte klarar av det.
Samtliga chaufförer har fått utbildning i att köra handikapptaxi med särskolans elever.
Vaknade i natt och kunde inte somna om. Måste fixa detta innan lovet då hans morgonchaufför inte kör honom. Älskade P som är så förstående och flexibel. Önskar att hon alltid körde.
Känner mig ledsen. Trött på att det aldrig tar slut med oförstående människor. Kampen pågår ständigt.

Trött kille på morgonen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene Hulten - 17 februari 2018 19:32


Leopold har varje tisdag badat med skolan. Sedan en månad tillbaka får han inte längre göra det. Detta pga att det varit nära med olyckor. Trots att han har tredubbla skydd i form av badblöja, ytterbyxa och badbyxor. Om vattnet blir förorenat måste d...

Av Helene Hulten - 1 januari 2018 18:18

Jag skriver mer sällan i bloggen. Har inte haft ork. Har ibland tankar om att ingen vill läsa. Vem bryr sig liksom? Var i december med i en enkät som Autismförbundet skickade ut. Den handlade om föräldraskapet. Det fanns frågor om stresshantering. ...

Av Helene Hulten - 22 november 2017 16:16


Leopold har fortfarande blöja dygnet runt. Vi får recept via barnhabiliteringen och sedan beställer vi genom Region Skånes hjälpmedelscentral. Schenker kör sedan ut vår beställning. Leopold väger 50 kg och måste därför ha Liberos största storlek,sk...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards